Un produs bun nu se vinde singur.
Ce au รฎn comun Vespa ศi poveศtile businessului tฤu?
Mฤ uitam zilele trecute la filmul Enrico Piaggio- An italian dream: Vespa, povestea vizionarului industriaล care a creat cel mai celebru scuter din lume.
๐๐ฬ๐ง๐ ๐ฏ๐๐ณ๐ข ๐จ ๐๐๐ฌ๐ฉ๐ ๐ฉ๐ ๐ฌ๐ญ๐ซ๐๐๐ฬ, ๐ฉ๐๐ซ๐ ๐๐ฬ ๐ฉ๐จ๐ฏ๐๐ฌ๐ญ๐๐ ๐ฌ-๐ ๐ฌ๐๐ซ๐ข๐ฌ ๐ฌ๐ข๐ง๐ ๐ฎ๐ซ๐ฬ. ๐๐๐ซ๐ ๐๐ฬ ๐ ๐๐จ๐ฌ๐ญ ๐๐ข๐ง๐ญ๐จ๐ญ๐๐๐๐ฎ๐ง๐ ๐๐ฉ๐ซ๐๐๐ข๐๐ญ๐ฬ, ๐๐จ๐ซ๐ข๐ญ๐ฬ, ๐ฌ๐ข๐ฆ๐๐จ๐ฅ ๐๐ฅ ๐๐ซ๐ฎ๐ฆ๐ฎ๐ซ๐ข๐ฅ๐จ๐ซ ๐๐ญ๐๐ฅ๐ข๐๐ข ๐ฌฬฆ๐ข ๐๐ฅ ๐ฌ๐ญ๐ฬ๐ซ๐ข๐ข ๐๐ ๐๐ข๐ง๐ ๐๐ฎ ๐ฆ๐ข๐๐ณ ๐๐ โ๐๐จ๐ฅ๐๐ ๐๐๐ซ ๐ง๐ข๐๐ง๐ญ๐โ, ๐ง๐ฎ-๐ข ๐๐ฌฬฆ๐?
Dar filmul despre Enrico Piaggio ne aratฤ exact opusul: nimic nu s-a รฎntรขmplat de la sine.
โข Dupฤ al Doilea Rฤzboi Mondial, Italia era รฎn ruinฤ.
โข Enrico Piaggio avea o fabricฤ, dar nu mai avea piaศฤ.
โข A apฤrut ideea Vespa โ un produs inovator, elegant, accesibil.
Inspirat din trotineta unei puศtoaice, creat cu ajutorul unui inginer ce pรขnฤ atunci fabricase elicoptere, Vespa era inovaศia care oferea mobilitate la un cost bun.
๐๐๐ซ... ๐ง๐ข๐ฆ๐๐ง๐ข ๐ง๐ฎ ๐จ ๐ฏ๐จ๐ข๐.
๐๐ง ๐ฉ๐ซ๐จ๐๐ฎ๐ฌ ๐๐ฎ๐ง ๐ง๐ฎ ๐ฌ๐ ๐ฏ๐ข๐ง๐๐ ๐ฌ๐ข๐ง๐ ๐ฎ๐ซ
Vespa era un produs extraordinar. Dar nu se vindea. De ce?
โข Lumea nu o รฎnศelegea.
โข Nu avea un context narativ.
โข Nu avea รฎncrederea publicului.
Oricรขt de bun ar fi un produs, el nu va deveni un best seller decรขt dacฤ este promovat corespunzฤtor.
Ce a fฤcut Piaggio? A apelat la poveศti:
โข A folosit imaginea actorilor celebri (Audrey Hepburn & Gregory Peck รฎn Vacanศฤ la Roma)- o poveste pe peliculฤ care a propulsat inimaginabil vรขnzฤrile scuterului
โข A creat o identitate culturalฤ.
โข A dat sens: Vespa era despre libertate, stil, mobilitate.
๐ ๐๐๐ฆ ๐ฅ๐ ๐๐๐ฅ ๐ฌฬฆ๐ข ๐ขฬ๐ง ๐๐ฎ๐ฌ๐ข๐ง๐๐ฌ๐ฌ๐ฎ๐ฅ ๐๐ ๐๐ณ๐ข.
Cรขศi antreprenori ศtii care au un produs sau un serviciu bun, dar clienศii nu se รฎnghesuie?
โข Nu pentru cฤ produsul nu e valoros.
โข Ci pentru cฤ lipseศte povestea care:
- Atrage.
- Explicฤ.
- Convinge.
๐๐จ๐ฅ๐ฎ๐ญฬฆ๐ข๐? ๐๐จ๐ฏ๐๐ฌ๐ญ๐๐ ๐๐ข๐ง๐ ๐ฌ๐ฉ๐ฎ๐ฌ๐ฬ ๐ฏ๐ข๐ง๐๐.
O poveste nu e un decor. E un instrument de vรขnzare ศi o face cu autenticitate, personalitate ศi subtilitate. E cu atรขt mai eficient cu cรขt e mai firesc, mai parte din tine ศi mai adevฤrat.
Dacฤ Piaggio ar fi aศteptat ca Vespa sฤ se vรขndฤ singurฤ, ar fi rฤmas o idee frumoasฤ รฎntr-un depozit prฤfuit. La fel ศi produsul tฤu, dacฤ nu-l duci รฎn lume prin poveste.
Interesant este cฤ o poveste bunฤ de brand are รฎn spate acelaศi schelet รฎn 3 paศi ca ศi un film bun. Uite paศii:
-Provocarea sau problema de care eroul se loveศte.
-Reacศia la problemฤ: eroul รฎnfruntฤ provocarea. Acศioneazฤ pentru a depฤศi problema.
-Rezolvarea. E momentul รฎn care publicul rฤsuflฤ uศurat ศi obstacolul e depฤศit.
รi poศi pune รฎn aplicare pentru a contura povestea businessului tฤu.
"Marketing is no longer about the stuff you make but about the stories you tell." (Seth Godin)
Cu drag,
. . .
Dacฤ nu ai citit prima parte Este povestea un mod de a vinde? te invit aici:
Povestea construieศte รฎncrederea ศi aduce emoศia รฎn procesul de vรขnzare