Este povestea un mod de a vinde?

Povestea construiește încrederea și aduce emoția în procesul de vânzare

Ți s-a-ntâmplat să auzi o poveste și să fii cuprins de o emoție intensă? Să simți că acea poveste îți vorbește personal, are un mesaj pentru tine?

Poveștile se pricep tare bine să facă asta, așa că dacă ești iscusit în arta povestirii poți face ca povestea să vorbească astfel chiar clienților tăi, poți iniția și înlesni procesul de vânzare prin poveste.

Ce este vânzarea prin poveste

Photo by RODNAE Productions from Pexels

Simplu spus este arta de a spune o poveste pentru a atrage publicul tău țintă așa încât să îl faci să se conecteze cu tine, să te țină minte, să aibă încredere și să simtă beneficiile produsului tău.

Atunci când combini arta și știința de a spune povești extraordinare cu intenția și tehnicile de vânzare rezultatul poate fi deosebit.

Trezești interesul potențialilor tăi clienți și îi faci să se îndrăgostească de ceea ce ai tu de oferit.

Tehnic spus (în limbajul lui  Data din Start Trek, cum îmi place mie să spun) te ridici ca poziționare în percepția clientului și obții o rată de conversie mai mare.

Vinzi într-un mod mai discret și mai puțin direct, fără să folosești un pitch de vânzare.

Fără să înșiri caracteristicile produsului sau statistici.

De ce funcționează?

Pentru că noi oamenii suntem înclinați să ne conectăm mai bine cu poveștile care împachetează o anume informație decât cu informația seacă și directă. Povestea e în genele noastre, ne atrage, ne aprinde curiozitatea și ne fascinează.

Jonathan Haidt psiholog social la Universitatea New York spune

“Mintea umană este un procesor de povești nu un procesor logic.” 

Dă-mi voie să te întreb ceva.

Îți place să fii liber să faci propriile alegeri sau îți place să vină la tine persoana cu care discuți și să-ți spună ferm, răspicat “FĂ AȘA!”?

Cel mai probabil îți place să ai libertatea propriilor alegeri.

 

Ei bine povestea asta face. Nu-ți spune FĂ AȘA, Îți arată un cadru, niște evenimente, te face să simți ceva legat de acele evenimente și îți dă voie să te destinzi, să nu stai în gardă, să nu ai bariera scepticismului activă, să nu percepi intenția ca pe o vânzare agresivă.

 Secretul e să poți crea acea poveste care vorbește personal potențialului client, care are elemente de divertisment, care în loc să pună presiune face loc încrederii și intimității.

“Indiferent de ce faci, scopul tău este să îți spui povestea.” Gary Vaynerchuk

Cum o creezi?

Urmează în viitorul articol de blog.

Cu drag,

 

. . .

Dacă îți dorești să adaugi emoție în comunicare te invit să citești și acest articol.

Primul pas este să devii conștient de emoțiile tale.

Raluca Erimescu

Hello! I’m Raluca Erimescu, a Public speaking and Storytelling trainer, a World Class Speaking Coach and a blogger. After more than 15 years of dentistry I resigned from the University job, sold my praxis and moved into a self-expression field: speaking and storytelling.

I have an inquisitive mind. I love creativity, self expression and sharing ourselves with authenticity. I love to run, dance and I am a playful spirit.

I am here to help you sharpen your public speaking and storytelling skills and most of all, put a lot of who you are in them.


http://ralucaerimescu.com
Previous
Previous

Cum creezi povestea ta de vânzare?

Next
Next

Uimitoarea putere a unei povești.