Uimitoarea putere a unei povești.

Firele de emoție țes rețeaua de influență invizibilă.

Sunt întinsă pe patul de masaj, privesc abajururile de hârtie de orez albă ce difuzează lumina și aud:

-M-am săturat de bătrânii din autobuze care se-nghesuie -n tine, vin uite-așa în fața ta, ostentativ și zic: “domnișoară nu ți-e rușine să stai pe scaun, să nu cedezi locul celor în vârstă?”. Eu le zic direct “Păi nu. Nu mi-e rușine. E ora 8 dimineața, eu am muncit 12 ore, sunt nedormită, iar dvs. ați venit acum de-acasă și mergeți la piață să vă luați 2 roșii.” Pe vremea aceea munceam la evenimente toată noaptea, serveam la masă. Și era plin de bătrâni cu pretenții în autobuz și-n tramvai, n-aveai loc de ei! Aici în Timișoara nu-i la fel?

 -N-am mai mers de mult timp cu autobuzul, zic. Dar nu țin minte momente de genul ăsta. Știi ce țin minte? Eram în studenție, mergeam pe jos către facultate și drumul meu trecea pe lângă un balcon aparte, la parterul unui bloc turn. Nu puteai să-l ratezi, era plin de violete de Parma- mov, roz, albe, obișnuite sau cu petale încrețite la margini de parcă tocmai au ieșit de la coafor. Și într-unul din drumuri- cred că era la drumul spre acasă că eram cu timp la mine :), mă pironesc în fața balconului și... îl scrutez cu privirea, mai pe românește mă zgâiesc pur și simplu la câtă viață e în culorile acelor flori...

Și tresar când iese pe geam o bătrânică- cu păr alb și rochie-nflorată. Evident mă aștept la o căutătură-ncruntată și la o mustrare zdravănă după atâta iscodit cu privirea-n balconul dumneaei.

Îmi zice blând

-Se prind foarte ușor din frunze, hai să-ți dau câteva.

Și uite-așa am plecat cu o colecție de viitoare violete de parma pentru camera mea.

Kineto-terapeuta mea se destinde, zâmbește și zice:

-Da. Sunt și unele bătrânici atăt de faine, îngrijite și cu poftă de viață de ți-e mai mare dragul.

Photo by Pixabay from Pexels

Ce face povestea?

Creează instant conectare între tine și cei pe care-i influențezi

Transmite emoție și schimbă perspectiva.

 

Cum ar fi să o folosești și dincolo de interacțiunile obișnuite 1 la 1 și să o lași să te ajute în fața clienților tăi de exemplu?

Povestea brandului (de ce faci ceea ce faci), povestea de vânzare, povestea produsului tău sunt câteva din modurile versatile în care poți îmbrăca povestea în haine de business.

“In order to win a man to your cause you must first reach to his heart, the great high-road to his reason.” (Pentru a câștiga un om pentru cauza ta trebuie să ajungi mai întâi la inima lui, marea autostradă către rațiune.) Abraham Lincoln

Ești un povestitor, ai povestea codată în genele tale.

Folosește forța creativă magnetică pe care poveștile o emană!

Cu drag,

 

. . .

Dacă îți dorești să adaugi emoție în comunicare te invit să citești și acest articol.

Primul pas este să devii conștient de emoțiile tale.

Raluca Erimescu

Hello! I’m Raluca Erimescu, a Public speaking and Storytelling trainer, a World Class Speaking Coach and a blogger. After more than 15 years of dentistry I resigned from the University job, sold my praxis and moved into a self-expression field: speaking and storytelling.

I have an inquisitive mind. I love creativity, self expression and sharing ourselves with authenticity. I love to run, dance and I am a playful spirit.

I am here to help you sharpen your public speaking and storytelling skills and most of all, put a lot of who you are in them.


http://ralucaerimescu.com
Previous
Previous

Este povestea un mod de a vinde?

Next
Next

Cu ce îți hrănești discursul pentru energizare?