Cum creezi povestea ta de vânzare?

Ce borne atingi când o aduci la viață?

„Povestea ta, împărtășită cu autenticitatea poate face mai mult pentru a te vinde decât orice pitch de vânzări, material de marketing sau reclamă.” Loren Weisman

Cum poți crea o poveste convingătoare pentru a face clienții tăi să vină spre tine atrași de forță magnetică?

Photo by Lukas from Pexels: https://www.pexels.com/photo/brown-wooden-tunnel-574189/

Iată 4 pași pe care să îi cuprinzi în povestea ta

1. Erou și anti-erou

În povestea de vânzare clientul ar trebui să fie eroul. Oferă-i lui rolul central, nu ție. Va  fi încântat să se regăsească, să facă parte din cursul evenimentelor. Faptul că se descoperă pe el însuși în poveste îi va înlesni conectarea cu istorisirea.

Cine să fie personajul negativ, tipul cel rău sau ticălosul? O problemă mai degrabă decât o persoană. De exemplu oboseala, stresul, o stare proastă de sănătate dacă vinzi saltele, lipsa de energie și poftă de viață dacă vinzi clase de fitness sau lipsa unei abilități care te face să te zbați pe loc fără rezultat dacă vinzi o anume abilitate.

2. Context

Fiecare client este diferit.

Dacă tu ca povestitor oferi celui care te ascultă cadrul real în care se întâmplă evenimentele, îi zugrăvești realist atmosfera el va păși mai ușor în interiorul poveștii tale. Va simți povestea mai adevărată. Îi va spori interesul și încrederea.

 3. Conflict cu punct culminant

Fiecare poveste are un început, un conflict care crește, escaladează și ajunge la punctul culminant și o rezoluție.  

În povestea de tip basm conflictul este între Făt Frumos și balaurul cu 7 capete.

În povestea de vânzare conflictul este între client și o durere, o nevoie nesatisfăcută pe care produsul o acoperă mulțumitor. Unde e acel punct nevralgic pe care produsul tău îl vizează și îl transformă din durere în satisfacție?

Înainte de o poveste bună de vânzare ai nevoie de o prefață. Cea a clarificării nevoilor clientului tău și a piedicilor pe care le are în parcursul de a-și atinge dorința.

4. Încheiere

După biruința lui Făt-Frumos, căsătoria de vis și Au trăit fericiți până la adânci bătrâneți basmele se încheie cu Am încălecat pe-o șa și ți-am spus povestea așa.

După biruința în fapte și în emoție a protagonistului client povestea de vânzare se încheie cu contracte semnate și produse sau servicii vândute.

E tot o poveste dar cu o doză bună de pragmatism.

Merită străduința ta de a o pregăti, de a o construi cu emoție și autenticitate ca ”cel mai bun povestitor care poți fi. ”

Cu drag,

 

. . .

Dacă nu ai citit prima parte Este povestea un mod de a vinde? te invit aici:

Povestea construiește încrederea și aduce emoția în procesul de vânzare

Raluca Erimescu

Hello! I’m Raluca Erimescu, a Public speaking and Storytelling trainer, a World Class Speaking Coach and a blogger. After more than 15 years of dentistry I resigned from the University job, sold my praxis and moved into a self-expression field: speaking and storytelling.

I have an inquisitive mind. I love creativity, self expression and sharing ourselves with authenticity. I love to run, dance and I am a playful spirit.

I am here to help you sharpen your public speaking and storytelling skills and most of all, put a lot of who you are in them.


http://ralucaerimescu.com
Previous
Previous

Trei motive pentru care prezentările în public eșuează

Next
Next

Este povestea un mod de a vinde?