Mie nu îmi plac poveștile siropoase

Nu vreau să fie așa poveștile mele.

…mi-a spus un client într-o ședință de coaching de storytelling for business.

M-am oprit și m-am întrebat “de unde a venit asta?”

Cel mai probabil dintr-o teamă.

Emoția și partea senzorială dintr-o poveste pot să fie, poate și pentru tine, zone de câmp minat.

Nu îți vine să mergi pe acolo pentru că nu ești obișnuit, ți-e teamă că exagerezi doza, simți că nu e ca tine (cel care până atunci nu s-a exprimat prin poveste)…și chiar dacă ai păși în vârful picioarelor …tot poți declanșa o explozie.

Ei bine... cum să începi să folosești povești în businessul tău fără să dai în efectul de siropos, păstrându-ți spiritul pragmatic și autenticitatea?

Oamenilor nu le plac înfloriturile, nici excesele emoționale, Nici ție probabil.

Așa că fii la obiect. Și ca să te ajut să faci asta vreau să-ți dezvălui o tehnică de efect în storytelling care te ajută să captezi oamenii, să le aprinzi curiozitatea și să elimini excesul de informație sau emoție (adică partea plicticoasă sau siropoasă).

Se numește 𝐅𝐈𝐑𝐒𝐓 𝐋𝐈𝐍𝐄 𝐓𝐄𝐂𝐇𝐍𝐈𝐐𝐔𝐄.

Vrei să-ți spun cum să o aplici?

Fă ca prima linie, primul rând al poveștii tale să plonjeze direct în acțiune. Scurt, pragmatic și la obiect.

De exemplu

-Știi vreo scurtătură? l-am întrebat pe șofer.

sau

Urcam muntele ăsta de 8 h .

sau

Ședința se terminase abrupt și fără vreo concluzie clară.

  • Începe cu un verb de acțiune. Începe cu o linie de dialog.

    Aruncă-mă pe mine ascultător în mijlocul evenimentelor, fără foarte multe explicații de context și ai încredere că o să mă prind despre ce e vorba.

  • Fă asa încât acțiunea sau dialogul să stârnească în mintea mea o întrebare, să producă un strop de tensiune, să îmi dea acea mâncărime neostoită de a afla “”na, ce se întâmplă mai departe?”

  • Răspunde treptat la întrebările din mintea celui care te ascultă, păstrându-i interesul.

Dozează acțiunea, partea vizuală a poveștii, dialogul…toate elemente pragmatice așa încât să tu te simți confortabil cu povestea pe care o spui.

Și mai ales pune realism și autenticitate în poveste. Fă-o să fie despre tine (despre ce ți s-a-ntâmplat) și un pic ca tine. Cu amprenta personalității tale.

Emoțiile și senzațiile sunt un condiment pe care să îl presari în doza potrivită ție și celor cărora te adresezi.

"We get stronger together when we prioritise finding, owning and sharing our stories. "(Bernadette Jiwa)

Cu drag,

 

. . .

Dacă nu ai citit prima parte Este povestea un mod de a vinde? te invit aici:

Povestea construiește încrederea și aduce emoția în procesul de vânzare

Raluca Erimescu

Hello! I’m Raluca Erimescu, a Public speaking and Storytelling trainer, a World Class Speaking Coach and a blogger. After more than 15 years of dentistry I resigned from the University job, sold my praxis and moved into a self-expression field: speaking and storytelling.

I have an inquisitive mind. I love creativity, self expression and sharing ourselves with authenticity. I love to run, dance and I am a playful spirit.

I am here to help you sharpen your public speaking and storytelling skills and most of all, put a lot of who you are in them.


http://ralucaerimescu.com
Next
Next

Prosopul care și-a uitat rostul