De ce să ții o prezentare care are un “de ce” puternic?

Nu m-am apucat de vorbit în public pentru că mă pricepeam la asta. Ci pentru că am simțit vibrația caldă, umană a împărtășirilor și puterea de a face o idee să aterizeze direct la țintă. Am simțit efectul incredibil pe care îl poate avea o prezentare bună: unește oamenii, îi contaminează cu ideile ei și creează ceva mai mare.

Și asta era ceva care să merite să îți depășești bula de confort. Timp de 15 ani am fost medic stomatolog. Astăzi sunt trainer de speaking și storytelling.

Și fac și acum oamenii să deschidă gura. Dar nu pentru a primi tratamente stomatologice, ci pentru a-și face vocea auzită.

O prezentare care are un DE CE puternic în spate poate muta munții, poate schimba inerția oamenilor în acțiune.

Dar pentru asta e nevoie să vezi clar  acel domeniu, acea idee care te face să vibrezi în acord total, să ai curajul să mergi într-acolo și să o împărtășești. E nevoie să vezi cu inima.😃Simon Sineck spune așa:

The ability to win the hearts and minds is not easy. It is a deliberate balance between art and style. The art is about...following your heart.

 Dă-mi voie să te întreb ceva. Ai o prezentare. De ce  vorbești despre asta? Care sunt convingerile tale legate de temă? Care este experiența ta personală- exprimată într-o poveste scurtă? Care este emoția cu care trăiești ideile?

Să ai partea asta în prezentare- evident nu exprimată într-un șablon, într-o formulare stas, ci așa cum simți tu să o faci- să ai partea asta de DE CE într-o prezentare chiar și de 5 minute face marea diferență pentru oamenii din public.

Ți s-a-ntâmplat să fii pe scaun în sală și să asiști la acele prezentări din cărți care iau idei foarte logice și ți le oferă într-un mod foarte didactic? Cât de mult din acea prezentare te-a impresionat și a rămas cu tine după ce speakerul a terminat de vorbit?

DE ce-ul tău  e partea care conectează tema pe care vorbești cu tine! Și cu cei care te ascultă.

Gândește-te cum a apărut ideea asta în viața ta? Ai avut un anume moment, o anume întâmplare care te-a dus la un a-ha? Experiența ta, povestea ta personală inclusă în prezentare aduce emoție și mută ideea dincolo de nivelul intelectual.Uite un exemplu din TED-talkul  lui Kio Stark, Why you should talk to strangers.

DE CE-ul tău este cel care îmbracă ideile în pasiune, care proiectează forță de convingere și concentrează energie vitală în mesajul pe care-l oferi.

Gândește-te un moment la lumina difuză. E cea care te ajută poate să nu te izbești de obiecte într-o încăpere. Dacă iei o lupă și concentrezi lumina într-un punct va fi suficient de puternică încât să ardă o coală de hârtie. Dacă o concentrezi și mai mult și devine o rază laser va avea puterea să taie oțelul.

De ce-ul tau e zona care concentrează energia pasiunii și convingerii nestrămutate în interiorul ideilor pe care le rostești. Și le face suficient de puternice încât să transforme oameni.  De ce-ul este zona care te animă, care trece dincolo de interes. Uite o analogie plină de personalitate de la  Lary Smith:

Dacă vrei să pui în prezentările tale  un DE CE puternic te invit să răspunzi la aceste 3 întrebări.

  1. Care e mesajul pe care vreau să îl transmit-dacă ar fi să îl exprim foarte simplu într-o propoziție?-

  2. De ce contează pentru mine? Cum arăt că e ceva care contează mult pentru mine?

  3. De ce contează pentru public? De ce e o idee care merită împărtășită?

    Ce îți face inima să cânte, să râdă, să danseze? Descoperă-ți elementul, adu pasiune, contaminează-ne și fă-ți prezentarea irezistibilă! 

    Cu drag,

Previous
Previous

Scurt, convingător și captivant

Next
Next

Mitul urechelniței și ...curajul de a vorbi în public.